понедељак, 30. март 2015.

Barolo Gaja 2007

Populacija Bohinca u Srbiji je povećana rođenjem plavookog Petra i sada ovu porodicu čine 8 članova, te je novopočeni otac Saša, moj brat i vinski saborac, odlučio da izvuče nekoliko boca iz šteka i na lep način obeleži dan uplovljavanja u očinsku luku. Zvezda večeri bio je Barolo!
Barolo, Brunello di Montalcino i Amarone su vina koja spadaju u obaveznu vinsku lektiru Italija i dolaze iz tri različita regiona: Piedmonte, Toscana i Veneto. Barolo se uvek pravi od sorte Nebbiolo (nebbio - magla) i sam naziv nam može reći gde i u kakvim uslovima raste vinova loza. Poseduje veliki potencijal za odležavanje i uglavnom se ne pije pre pet godina starosti.
Sa velikim nestrpljenjem sam očekivao degustaciju ovog vina. U čaši se našla tamno garnet boja, sa vinom koje je vrlo pokretljivo i živahno. Miris je veoma intezivan i herbalno svež. Zanimljivo je da sam prvu čašu mirisao 15 minuta bez potrebe da probam vino. Oseti se hladnoća, magla, oštar miris nane, crna višnja i na momente likoriš. U ustima, ukus prati miris, kiseline su povišene, a tanini su neverovatno precizni, prijatni i sveži. Kao izbrušeni! Godine velikom Barolu  na predstavlja nikakav problem i predviđam mu rast do najmanje 2020.. Ovo je OGROMNO vino!
Šta reći o vinu čija se boca pije tri sata? Jednostavno te tera da uzmeš gutljaj kada treba, nikad brzo, to ustima traje i traje i traje ... Italija je moja velika ljubav i posle ovakvog putovanja do Piedmonta, Torina i Alpa, naša veza će, siguran sam,očvrsnuti. :)
Da si mi Petre živ i zdrav sto godina i da budeš dobar kao ovo vino!Ljubi te S.T.R."Ikan" :*



Нема коментара:

Постави коментар